Гортала вчора стрічку і побачила пост українського бренду косметики із відео-цитатою з радянського фільму “Любов і голуби”. Пам’ятаєте, там де про “сучка ти крашена”? Бренд додав до сцени свій месседж, немов, із заздрістю звертається до подружки, що купила крем зі знижкою. Такий собі креатив у ФБ.
Написала їм під роликом коментар про неприпустимість закликів до внутрішньої мізогінії і конкуренції за зовнішній вигляд. Цікаво було почути думки команди на цю тему, от чесно. Але смм-мники коментар мій видалили. Я так розумію, що думок немає.
Ну, а в мене вони є. Поділюся.
Але хочу перевести історію із мінусу в плюс. Впевнена, що бренди, які не глузуватимуть з жінок, а будуть підтримувати, надихати і показувати приклад, отримають все — і гроші, і любов аудиторії, і рекламні статуетки.
Закон про секзизм у рекламі захистив нас від “роздвинутих паличок”, “подаришь яблоко — попаришь морковь”, “даруй їй, а потім — смаж”, та й іншого знущання, яке ми бачили довгі роки на білбордах і по ТБ.
Я впевнена, що бренди які прагнуть розвиватися, мають бути орієнтовані на майбутнє.
Якщо бренд іде в цьому напрямку, то він не зустрічає заборони та обмеження законів, а навпаки — досліджує, розширює можливості людей, заохочує чесноти й підживлює довіру у своєї аудиторії. Якщо ж бренду заважає закон, то мабуть він намагається, як то кажуть, пробити дно.
Мені важко уявити, як собі думає бренд, що звертається до клієнтів словами “сучка крашена”. Особливо, якщо цільова аудиторія — жінки.
По-перше, давно відомо в якій стигмі живуть українські жінки, то ж підживлювати це — не поважати свою цільову. По-друге — девяності, де папа працює, а мама — красива, вже давно позаду, навіть якщо хтось цього не помітив. Жінки заробляють все більше (вірю, що розрив в оплаті праці буде знижуватися з кожним роком), і явно хочуть поваги, а не сексизму і знецінення.
Ділюся своїми думками для конструктивної комунікації жінок
1. Надихайте жінок
Розбивайте стереотипи, підтримуйте, показуйте приклади сильних і добрих, без повчання і білих пальт, поділіться порадами, заохочуйте жінок вчитися і розвиватися, позбувайтеся в комунікації стигми слабкої, поверхневої і нерозумної жінки.
Кейс — в 2014 році Always запустили кампанію #LikeAGirl для того, щоб підсилити впевненість у собі дівчат і прибрати нарешті негативний контекст із вислову “ти поводишся як дівчинка”. У відео показана різниця між розумінням “ти поводишся як дівчинка” в уяві старших людей та десятирічних дівчат. В той час як старше покоління показує дівчат несерйозними і недолугими, малі кажуть “робити щось як дівчинка значить робити це на максимумі своїх здібностей”.
Дослідження ефекту кампанії показало, що реклама вплинула на 94% ЦА, надихнула їх бути більш впевненими в собі, а фраза отримала більш позитивний контекст.
2. Не бійтеся говорити голосно (навіть про складне)
Не бійтеся говорити на соціальні теми, не бійтеся болючих тем.
За останні півроку я стикнулася з тим, що бренди з одного боку хочуть розвивати цілі сталого розвитку в своєму КСВ, але не хочуть говорити про домашнє насильство, наприклад. Це скоро мине. і ті хто будуть піонерами виграють найбільше. Чекаю з нетерпінням.
Кейс — фільм “Don’t ever leave me” грецького бренду Lacta, що входить до Mondelez international присвяченій темі домашнього насильства над жінками і жіночий смертності від домашнього аб’юзу. Все починається дуже красиво із романтичних, на перший погляд, слів про “ти завжди будеш моєю” і “ніхто не буде любити тебе як я”, а закінчується — смертю жінки вночі на узбіччі.
3. Залучайте чоловіків
Покажіть чоловіків, які підтримують жінок, які готові розділити обов’язки, заохочувати розвиток жінки і бути справжнім партнером. Тому що від цього виграють всі.
Кейс — бренд Gilette у 2018 році вийшов із кампанією “Ми віримо: чоловіки можуть бути кращіми” яка надихала чоловіків позбутися токсичної маскулінності та змінювати патріархальний уклад. Не всі чоловіки кривдники, не всі живуть в минулому. Треба підсвічувати позитивні та корисні приклади, чоловіки можуть бути кращіми по відношенню один до одного, та й чоловіча допомога в боротьбі за права жінок буде неоціненною.
4. Об’єднуйте жінок
Пропагуйте сестринство і підтримку, обєднуйте жінок а не сійте конкуренцію між ними, показуйте, що боротьба за штани — це не ок, а підтримка і об’єднання – клас і майбутнє.
Кейс — рекламна кампанія Nike із Сереною Вільйямс. Until we all win
5. Скажіть жінкам, що вони хороші матері
Багато болю і стигми відчувають жінки щодо свого материнства. Допоможіть їм видихнути. Скажіть їм, що вони класні, дайте уявну медаль, просто підтримайте і пожалійте. I promise the result will shock you.
Кейс – Беренд Nivea в Нідерландах ініціював акцію до Дня Матері і запропонував дітям прикрасити пляшки мусу для тіла і сказати мамам таким чином, як вони їх люблять і захоплюються. Проста і ефективна механіка зробила кампанію вірусною.
І наостанок — слідкуйте за дослідженнями і соціальними трендами, цікавьтеся не лише поведінкою цільової аудиторії, і звичками споживання, а й болями своєї аудиторії — це дуже допоможе зараз, а через пару років буде обов’язковим.