1547. Гаряча лінія
Новини

1547. В Україні запустили ще одну гарячу лінію для жертв домашнього насилля

В Україні почала працювати безкоштовна гаряча телефонна лінія — 1547 — з протидії домашньому насильству. Поки вона працює в тестовому режимі.

Чому це важливо? Тема домашнього насилля в Україні стоїть досить гостро. За даними Нацполіції, у 2018 року кількість звернень з повідомленнями про домашнє насильство перевищило 115 тис., з них 1418 — від дітей.

За яким номером дзвонити?

Повідомити про факти аб’юзу з боку близьких людей можна за номером 1547. Про це на своїй сторінці у Facebook розповів міністр Кабінету Міністрів Дмитро Дубілет.

Навіщо це потрібно?

За словами міністра Кабінету Міністрів Дмитра Дубілета, проєкт є дуже важливим в Україні.


Читайте також: Я стала жертвой экономического насилия. Что делать?


Протягом останнього року кожна шоста жінка в Україні ставала жертвою однієї з форм насильства, а приблизно 1–3 млн дітей були свідками або жертвами домашнього насильства.

«Мені подобається, що ми запустили цей проєкт за новим принципом — на загальній платформі. Завдяки цьому ми запустили лінію досить швидко і заощадили близько 25 млн гривень бюджетних коштів, які від самого початку планували витратити на створення окремого кол-центру», — розповів Дмитро Дубілет.

Як це працює?

Дзвінки до кол-центру зі стаціонарних та мобільних телефонів є безкоштовними. Постраждалі від домашнього насильства цілодобово зможуть отримати інформаційну допомогу щодо наявних сервісів. Зателефонувавши на гарячу лінію, абонент анонімно отримає інформаційну та соціально-психологічну допомогу. 

Хто ініціатор?

За словами міністра, робота багатоканальної гарячої лінії 1547 з протидії домашньому насильству організована спільно з першою леді України Оленою Зеленською та телеведучою Марією Єфросиніною.

«Проєкт знаходиться на перетині кількох міністерств, що робить його складним і найефективнішим», — додав міністр.


Читайте також: Домашнее насилие: что делать и куда обращаться?


А що ще? 

У грудні 2019 року КМУ прийняв постанову №1145. Вона передбачає створення єдиного центру обробки звернень громадян за фактами домашнього насильства. 

За інформацією Центру гендерної культури, підготовка фахівців для роботи в цьому проєкті почалася з початком нового року. Харків став першим містом, де в тестовому режимі відпрацьовується алгоритм реагування на випадки домашнього насильства. Роботу гарячої лінії в усіх регіонах України буде запроваджено впродовж декількох місяців.