Новости

МОН: естонські експерти допоможуть розвивати інклюзивну освіту в Україні

Планується запустити новий проект

У рамках проекту підготують педагогів та психологів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами. Проект передбачає професійну орієнтацію учнів, а також новий формат консультацій з батьками. Про це домовився заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей під час зустрічі з представниками Цільової установи Innove (Естонія), повідомляє Міністерство освіти та науки України.

“Зараз ми вже відкриваємо Інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ) і в майбутньому плануємо, щоб такий заклад був у кожній області. Ці центри передбачають абсолютно новий підхід до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Розширюючи мережу ІРЦ, ми прагнемо надати інклюзивній освіті не тільки сучасну форму, а й наповнити її новим змістом. І для цього нам буде дуже корисним досвід естонських колег”, — зазначив заступник Міністра Павло Хобзей.

Зокрема, українсько-естонський проект “Підтримка впровадження принципів інклюзивної освіти в рамках концепції Нова українська школа” допоможе покращити якість послуг, які надають Інклюзивно-ресурсні центри. Також він буде спрямований на підготовку педагогів, які навчатимуть дітей з особливими освітніми потребами у інклюзивних класах звичайних шкіл.

“Попри те, що Естонія є не такою великою за розміром країною, як Україна, вона має значні результати у цьому напрямі. Наприклад, естонська система побудована за принципом навчання впродовж життя, а не лише доки у школі з дитиною працює певний фахівець. Таку модель можемо запропонувати й для української освіти. Крім того, в Естонії взаємини між фахівцем центру «Rajaleidja» (аналог ІРЦ — Ред.) та дитиною будуються на ринкових засадах, де дитина є замовником відповідних послуг, за які сплачує держава, а спеціаліст має якісно виконувати свої обов’язки та звітувати про них”, — розповіла член правління Innove Катрі Таргама .

Фото: PRETTi