Чому дитина все забуває: Відмінності між дорослою і дитячою пам
Uncategorized Новини

Чому дитина все забуває: Відмінності між дорослою і дитячою пам’яттю

Ваша дитина забула вірш і з’ясувала це тільки під час свого виступу на святі? А ще вона не пам’ятає, де залишає свої штани, совочки і іграшки … Причина проста: дитяча пам’ять влаштована трохи інакше, ніж наша!

Особливості роботи дитячої пам’яті:
1. У дітей до трьох років формуються «емоційні спогади»

До трьох років ми не пам’ятаємо ту дурну історію в автобусі, тому що до цього часу гіпокамп (це частина мозку, яка бере участь у формуванні довготривалої пам’яті) ще не дозрів. Вчені вважають, що емоційні спогади можуть зберігатися в мигдалині, яка щосили працює вже у новонароджених.

Від того, як ми спілкуємося з дитиною у перші роки нашого знайомства, залежить ні багато ні мало — її благополуччя в дорослому віці. Нехай в голові людини не відкладеться, як вона колись образилась на брязкальце, але те, що вона напевно запам’ятає — ваше чуйне звернення, доброзичливу інтонацію і загальне приємне враження від навколишнього світу.

2. Пам’ять дитини пов’язана з її тілесністю

Якщо дорослий може довго витати в якихось абстракціях і не звертати увагу на різний колір шкарпеток, то діти — навпаки —жахливо тілесні істоти. Світ вони осягають поповзом, животом під столом, вони пробують на смак всілякі речі, хапають руками жаб і інший склад калюжі, щипають і кусають приятелів в пісочниці, залазять вам на шию і чіпляються за волосся. Основний ривок в справі осягнення свого тіла припадають на вік 3-5 років. Тоді і формуються головні рухові навички, властиві людині, включаючи перекиди, які після знадобляться для нижнього брейк-дансу.

Те, що не очевидно батькові — це те, що психічні здібності дітей сильно взаємопов’язані з їх тілесністю, відчуттями в просторі, фізикою і сенсорикою. Діти засвоюють те, що проживають тілом.

3. У дітей інформація швидше стирається з пам’яті

«Невже ти й справді не пам’ятаєш, як ти вирішував цю задачу у дідуся на дачі минулого літа?» — так, він справді забув! Дітям складніше утримувати в пам’яті події, які не були пофарбовані яскравими емоційними переживаннями, і, як не дивно, завдання — не з тих речей, про які він буде з ностальгією згадувати багато років.

4. Дитяча пам’ять працює з затримкою

Якщо ми тільки що вийшли зі спектаклю, ми добре пам’ятаємо, що там відбувалося, але ось уже через тиждень, деталі зникнуть з пам’яті. У дитини картинка перевернута: сьогоднішню подію вона буде краще пам’ятати лише через кілька днів.

Якщо ви розчарувалися, виявивши, що дитина вийшла з театру, і вже не знає, хто співав арію Лисички, то тут два варіанти: або вона згадає про це через пару днів і ви з задоволенням обговорите спектакль, або ви водили її на сучасну постановку для дорослих театралів, і дитина там непогано виспалася.

Пам’ять і мозок: спогадів не існує — дивіться відео:

Читайте також: В яких покупках не варто відмовляти підлітку.