Uncategorized

Як допомогти дитині не відчувати себе відокремленою від світу під час карантину

В період карантину для підлітків є важким процес адаптації до нових умов, адже він передбачає багато обмежень. А як відомо, обмеження та тінейджери не сумісні.  Через це багато підлітків переживають цілу палітру неприємних емоцій.

Щоб допомогти своїй дитині впоратись з цією ситуацією, розберемо що саме відчуває підліток у такому випадку.

По-перше це вихід із зони комфорту. Супроводжується він страхом та невпевненістю, особливо перші дні адаптації. Немає твердого розуміння що і як буде далі.  Говоріть з дітьми про те, що відбувається. А саме:

— чому потрібно дотримуватись правил запроваджених на карантині;

— що таке covid19 і як захиститись від нього.

Потрібну інформацію ви можете отримати за цим посиланням

https://covid19.com.ua

Інформованість — надасть необхідної впевненості та розуміння подальшої поведінкової моделі.

 

Нові можливості

Наразі всі вимушені змінити звичний спосіб життя проти своєї волі. Це сприяє емоційному спаду який супроводжується роздратуванням та подавленим станом. 

Тут важливо зробити акцент на тому, які нові можливості відкрились. З’явився час на себе, можливість освоїти щось нове

 

Саморозвиток

Такі освітні платформи як Cours­era for Cam­pus та Prometheus відкрили безкоштовний доступ до багатьох курсів під час карантину. Слід скористатися цією можливістю.

Це допоможе переключити фокус уваги вашої дитини з негативного спирийннятя на засвоєння нової інформації.

 

Емоційний стан

Проговоріть з дитиною емоції які вона відчуває, і що відчуваєте ви. Намагайтесь не  реагувати роздратуванням на поведінку підлітка. Завжди пам’ятайте: зараз вам складно, але  дитині ще складніше.

Дорослі можуть відсунути емоції на другий план. Для підлітка це надскладна задача. Проговорюючи свої відчуття та вислухавши переживання дитини, ви налагоджуєте довірчі відносини які є основою для комунікації.

 

Планування

Для скорішої адаптації бажано допомогти дитині спланувати свій графік на день. Спочатку пропишіть свій режим на кожен день в якому буде прописано все, починаючи з ранкового підйому і закінчуючи відходом до сну. Це надасть вам більше впевненості та спокою.

Поділіться своїм режимом з підлітком, та почніть складати його режим на кожен день. Обов’язково дотримуйтесь потреб тінейджера, нехай ним окремо будуть прописані правила вільного часу та що включає в себе це поняття, бо відпочинок для кожного різний.

 

Щоб було легше скласти правильний режим для дитини, скористайтеся нашими рекомендаціями:

-Бажано снідати з 6 до 8 ранку.

-Час з 6 до 10 ранку характеризується хорошою здатністю до запамятовування. Якщо вам необхідно повторити певну інформацію — зробіть це в даний період.

-Підйом працездатності відзначається з 11 до 13 годин, у цей час можна вивчати новий курс або займатись онлайн проектом.

-Другий підйом в 16 — 18 годин більше низької інтенсивності і тривалості.

-Після 18:00 фізична і розумова активність знижується. У цей час діяльність повинна бути спрямована на умиротворення та заспокоєння.

-З 18 до 22 годин не бажано дивитися телевізор або займатися розумовою діяльністю, інакше є вірогідність що наступного ранку ви будете втомлені та в поганому настрої, присвятіть краще цей час аналізу минулого дня.

-Рекомендовано лягати спати о 22:00, так як у цей час починається фаза глибокого сну і йде відновлення внутрішніх сил організму.

 

У ліцеї Educator кожен учень складає свій режим дня, це є обов‘язковою умовою онлайн навчання що допомагає розвивати навички само дисципліни та відповідальності.

 

Екранний час

Будьте готові до того, що в період карантину дуже гостро виникатиме питання користування гаджетами. Ви повинні пам’ятати що для підлітка це можливість спілкування з друзями.

Замість того щоб забороняти, запропонуйте створювати онлайн зустрічі с друзями, поясніть що зараз важливо дарувати підтримку один одному.  Для онлайн спілкування можна використовувати будь-які зручні для вас додатки, наприклад: Skype, Zoom, Hangouts, GoToMeeting

 

Придумайте нове заняття

Емоційному підйому сприятиме будь-яка нова діяльність.

Ви можете зробити з дитиною спільний онлайн проект, або запропонувати здійснити цю ідею з друзями.

 

Слідкуйте за собою

В цей період ваш приклад буде як ніколи показовим та значущим для тінейджера. Тому в першу чергу слідкуйте за власним емоційним станом.

Коли відчуваєте емоційний спад, проаналізуйте: які саме емоції я зараз відчуваю? Що викликало ці емоції, яка подія або спогад? Наскільки ця емоція відповідає тому що відбувається тут і зараз? Що або хто може допомогти мені саме в цей момент ? Як я самостійно можу допомогти собі?

Заведіть блокнот в якому зможете прописати відповіді на ці питання, дана методика дуже ефективна як для дорослих так і для дітей.

Самоаналіз допоможе переключитись та прийняти те що ви відчуваєте, до того ж ви можете навчити цьому свою дитину. Коли ви почнете аналізувати та проговорювати емоції з дитиною, це додасть взаємопідтримку та розуміння у ваші відносини.